Jak powstaje mój pomysł na post ?

sobota, 9 stycznia 2016 22 komentarze
Wszystko zaczyna się od wyciągnięcia mojego notatniko-kalendarza w którym znajdują się zapiski dotyczące tego co ma znaleźć się na blogu. 

Małe i duże przedmioty

Zazwyczaj mój pomysł na post pojawia się wtedy gdy mam coś do pokazania. Może to być coś małego lub dużego. Zaczynając od prezentowania kosmetyków, ulubionych gadżetów, zdjęć o wszystkim i o niczym, kończąc na ubraniach lub sprzętach domowych. Gdy nie mam czego pokazać moim czytelnikom wolę przeczekać kryzys a nie pisać o głupotach, których i tak nikt nie przeczyta. 

Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia

Nieodłącznym elementem każdego postu są ZDJĘCIA, które trzeba wykonać na dany temat. Należy pamiętać, że jeśli chcemy aby nasze zdjęcie przykuło uwagę czytelnika musimy dobrać oświetlenie, żeby zdjęcie nie było za ciemne ani za jasne, następnie tło na którym będzie znajdować się przedmiot. Kolejnym krokiem jest obróbka. Ja przeważnie używam do tego programu Photoscape lub pixlr express, są to moje dwa ulubione programy. Uwierzcie mi ( choć reszta z was pewnie też zna ten problem ) żeby zdjęcie mi się spodobało i oczywiście żeby podobało się wam trzeba włożyć dużo pracy i perfekcji w jego wykonanie. 


 Pisanie postu na bloga

Muszę wam powiedzieć, że gdy mam już porobione zdjęcia i czekają one na dodanie, ja wtedy sięgam po mój kalendarz i piszę notkę, którą następnie dodaje na bloga. Zawsze gdy mam usiąść przed laptopem i napisać post mam wtedy czarną pustkę w głowię i kompletnie nie wiem co napisać. Też tak macie ? 

Publikowanie

Zazwyczaj piszę notki z kilkudniowym wyprzedzeniem i zapisuje je żeby dodawały się automatycznie w ustalony dzień i godzinę. Posty staram się dodawać 3 razy w tygodniu, na razie się zawsze wyrabiam i posty są na czas. 
Może tez tak robicie czy wolicie pisać od razu notkę i dodawać razem ze zdjęciami ? ; )



Czego wy potrzebujecie do tworzenia postu na wasze blogi ? ; ) 
P.S Mam do Was prośbę, moja siostra od kilku dni zaczęła prowadzić swojego pierwszego bloga, dobrze wiecie jakie początki są trudne dlatego było by mi miło jak byście odwiedzili jej bloga i zostawili po sobie jakiś ślad może akurat spodoba się Wam to o czym ona piszę i będzie z nami obiema dłużej ; )




Komentarze

  1. Bardzo spodobał mi się ten post, chyba też zacznę zapisywać swoje myśli w notatniku ;) Bardzo inspirujące ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię tak od niedawna, ale bardzo polubiłam taką formę zapisywania i planowania postu ; )

      Usuń
  2. Wen i natchnienia, ale na szczęście coraz lepiej z tym u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też muszę Ci powiedzieć, jak na razie nie zrezygnuje z blogowania ; )

      Usuń
  3. choć założyłam swojego bloga niedawno i nie mam dużego doświadczenia to moje kroki pisania posta są podobne do twoich! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę powodzenia w dalszym blogowaniu ; )

      Usuń
  4. Ja najpierw zabieram się za zdjęcia i robię je głownie wtedy, gdy jest ładna pogoda. Najładniejsze wychodzą jednak wtedy, gdy na zewnątrz jest słońce :) Przerabiam je w Photoshopie i czekają nieraz dłużej, a nieraz krócej na publikację :)Kiedyś sobie obiecałam, że będę pisać posty na przód, żeby mieć kilka w zanadrzu, ale niestety mi się nie udaje i przeważnie piszę je zaraz przed dodaniem.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy podobnie ; ) ja tez wolę jak jest jasno bo w ciemnym pomieszczeniu zdjęcia nie są już takie jak powinny być ; ) Pozdrawiam !

      Usuń
  5. U mnie też najpierw zazwyczaj zdjęcia. Mam folder, w którym je gromadzę, a potem dobieram wedle upodobań. Do obróbki używam snapseed, jeszcze na telefonie. Posty też piszę na przód, jeśli mam wenę i wolny czas 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie podstawą przy tworzeniu nowego posta są zdjęcia (tak jak u Ciebie). To one nasuwają mi pomysły, choć nie jest tak zawsze. Czasami mam np. ochotę wypróbować i nieco zmodyfikować przepis, do którego tworzę reportaż;) Na razie nie brak mi pomysłów, gorzej z czasem;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do zdjęć przykładem sporą wagę, najlepiej wychodzą gdy jest dobre światło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam kilka razy robić wieczorem zdjęcia ale żadne mi się nie podobało i wszystkie poszły do kosza ; p

      Usuń
  8. Ja dopiero zaczynam prowadzić swojego bloga, więc dla mnie bardzo fajne wskazówki :) Początkowo wszystko wychodzi bez planu, chwila natchnienia, zobaczymy jak to się rozwinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie życzę powodzenia ; )

      Usuń
  9. Cały czas się uczę systematyczności :)
    Mam z tym dużyyy problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio jestem bardzo systematyczna co do bloga i postów ; )

      Usuń
  10. Tak na prawdę dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem, więc nie mam za dużo do powiedzenia na ten temat, ale jak na razie mój system to zapisywanie OD RAZU pomysłów na posty do osobnego pliku i pisanie notek w jakimś pliku tekstowym by "dojrzewał" przez kilka dni ;) dzięki temu mogę zaglądać, poprawiać i dodawać. To mi daje uczucie "dopieszczenia" przyszłego tekstu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wole spisać na papierze ; ) ale jak kto woli

      Usuń
  11. Ja czasami zapisuję posty z wyprzedzeniem, czasami piszę na bieząco - w zależności jak stoję z czasem;p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze pisze z wyprzedzeniem, u mnie z czasem jest krucho ostatnio ; (

      Usuń
  12. Z tym pisaniem mam podobnie do Ciebie. Temat jest, zdjęcia są i nagle brakuje słów :) Staram się być systematyczna i także publikować minimum 3 posty tygodniowo co na szczęście mi się udaje :) Posty przygotowuję wcześniej i najczęściej przed samym wrzuceniem na stronę jeszcze raz na szybko je poprawiam i dopiero publikuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest najgorsze jak chcesz o czymś napisać a zupełnie nie wiesz od czego zacząć ; p

      Usuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną. Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy ; *
Jeśli pozostawisz po sobie ślad, ja odwdzięczę się tym samym. Przyjmuję krytykę ona
też jest potrzebna, ale nie tracę czasu na przejmowanie się nią.
NIKT NIE JEST IDEALNY, PAMIĘTAJ O TYM !