5 rzeczy na NIE w blogosferze

niedziela, 29 stycznia 2017 32 komentarze

Przyszedł czas, żebym i ja sobie trochę ponarzekała na co niektóre rzeczy na blogach. Długo myślałam czy napisac taki post, bo może kogoś urażę albo ktoś powie, że tak mu się podoba i nie będzie zmieniać swoich przyzwyczajeń. Okey, ja to rozumiem każdy jest inny, ale ja dziś chcę podzielić się z wami co mnie najbardziej denerwuje na niektórych blogach.. Zaczynajmy !

CZCIONKA  
Miniaturowa lub nie czytelna.. o zgrozo, jak mam siedzieć z nosem przy ekranie laptopa i patrzeć aby nie pomyliły mi się linijki to ja dziękuję. Wolę jak tekst jest przejrzysty, czytelny, a czcionka w miarę duża, no ale nie do przesady. Wtedy cały blog jak i dany wpis czyta się o wiele łatwiej..

ZDJĘCIA 
Małe, nie estetyczne, wszystko porozrzucane w kadrze.. z myślą, że przecież jest tzw. artystyczny nieład.. No nieraz to co niektórym nie wychodzi.. uwierzcie mi jak też na początku nie robiłam genialnych zdjęć, z resztą uczę się cały czas jak robić dobre zdjęcia. Mam mnóstwo teł i rzeczy, które mogę wykorzystać jako rekwizyt do zdjęć ale też bez przesady.. Co do wielkości ? To nie cierpię, gdy autorka bloga piszę recenzję np. danego kosmetyku a zdjęcia są małe, aż tak, że muszę je powiększać i patrzeć co tam na nich jest.. Niech zdjęcie będzie duże i dopracowane tak samo jak tekst recenzji. 

KOMENTARZE - SPAM
Komentujesz ? I bardzo dobrze, cieszy mnie to, że zostawiasz po sobie ślad w kilku słowach, że podoba Ci się post i że masz swoje zdanie na jego temat.. Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota, ale po co na sam koniec podajesz link do swojego bloga ? Przecież obok komentarza po jego zatwierdzeniu wyświetla mi się avatar osoby, która zostawiła coś po sobie na moim blogu. Jeśli chce wejść to wystarczy, że kliknę w niego i wyskakuje mi Twój blog ! Po co produkować się jeszcze w komentarzu ? A najlepsze jest to pisanie " u mnie nowy post, zapraszam " nie cierpię tego.. nie spamowałam nigdy i nie będę tego robić.. Jeśli będę chciała wejść to wejdę i zobaczę jeśli nie to nie i nie bądź nachalnym blogerem..

ZAKŁADKA " O MNIE " 
Jestem na nowym blogu xyz.blogspot.com patrzę " Oooo, fajna autorka, ciekawe wpisy i interesujące zdjęcia, ogółem świetny blog ".. I na tym się kończy. Klikam w zakładkę " O mnie " i co zastaję ? Przepraszam, strona w budowie lub informacja o tym co znajdziemy na blogu ( fakt dobrze, że jest o tym info ) a coś więcej ? Coś o autorze bloga ? Zero.. no to ja w takim przypadku robię unik i nie wracam na takiego bloga. 

CZYTAJ DALEJ 
Super zdjęcie, bo to rzuca się w oczy.. czytam notkę a tam po trzech linijkach koniec ! Szukam gdzie dalsza część notki a tam malutkim druczkiem koło komentarzy i etykiet bloga napis "Czytaj dalej" .. grrr ! Nigdy tego nie lubiłam i nawet gdy szukałam odpowiedniego szablonu dla siebie na bloga to wybierałam takie bez tego okropnego napisu. Zdecydowanie wolę widzieć od razu zdjęcia i całą notkę.. Czy to takie trudne żeby od razu wszystko się ładnie wyświetlało ? Co wam to ułatwia ? 


Koniec narzekań, musiałam poruszyć ten temat bo serio już przez prawie dwa lata blogowania dużo blogów widziałam i dużo mi się spodobało ale sa tez takie które od razu zniechęcają do siebie.. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Co wam się nie podoba w blogach ? Czekam na wasze zdania ;) Pozdrawiam ♥




Komentarze

  1. Zgadzam się, ale akurat co do ostatniego sama mam tak zrobione i moim zdaniem bardziej estetycznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy robi tak jak jemu się podoba ;) jeśli Tobie jest tak lepiej to miej, pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Też nie przepadam za zawijanymi notkami, ale wiele osób właśnie taki layout preferuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy robi tak jak jemu jest wygodnie ;)

      Usuń
  3. Właśnie zmotywowałaś mnie do dokończenia zakładki 'o mnie', która ciągle jest u mnie w wersjach roboczych :) Mnie najbardziej zniechęcają małe zdjęcia i czcionka, która jest ledwo widoczna. Gdy do tego kursor mojej myszki zmieni się w serduszko, kwiatek lub słoik Nutelli uciekam z takiego bloga w podskokach. Lubię za to zwijanie postów, ułatwia mi to czytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak zapomniałam o tym zapinać, te serduszka zamiast kursora myszki są dla mnie nie do przyjęcia

      Usuń
  4. oj też nie lubię jak na blogu jest tekst pisany małą czcionką,albo tez jak kolor teksu zlewa się z tłem... małe zdjęcia na blogu zdecydowanie NIE! kiedyś sama wstawiałam zdjęcia małe,ale mnie to denerwowało i zaczęłam większe wstawiać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wstawiałam małe zdjęcia, ale kiedyś jedna z dziewczyn uświadomiła mi, że większe zdjęcią są lepsze i widoczniejsze ;)

      Usuń
  5. Z częścią zgadzam się bardziej, z częścią mniej. Jeśli chodzi o czytaj dalej, to mi takie rozwiazanie się podoba. Wcześniej nie wprowadzałam tego typu urozmaicenia (i nie, nie jest to opcja szablonu, a edytowania posta) i bardzo ciężko było mi się odnaleźć na moim blogu. Dzięki "czytaj dalej" blog szybciej się ładuje i nie trzeba przewijać długiego posta w dół, aby znaleźć inny interesujący. Bo nie każdemu chce się spoglądać w archiwum. Dla mnie to ogromne ułatwienie i na pewno z tego nie zrezygnuje :)
    Co do zdjęć i czcionki całkowicie się zgadzam, choć na swoich początkach sama wstawiałam małe, bo myslałam, że tak będzie ludziom wygodniej :D Ale cóż, zostałam w porę uświadomiona, że jednak się myliłam i posłuchałam tłumu :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie akurat "czytaj dalej" nigdy się nie podobało, wolę właśnie jechać na dół myszką i oglądać bloga ;) ale każdy woli inaczej, pozdrawiam

      Usuń
  6. Zgadzam się ze wszystkimi punktami, aczkolwiek co do ostatniego - wolę gdy na stronie głównej były miniatury, gdy coś mnie zainteresuje, klikam w danego posta. Jeśli jest to czytelnie oznaczone, to dla mnie na plus ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki Twoim "narzekaniom" zinspirowałaś mnie do stworzenia strony "O mnie" w najbliższym czasie. Dziękuję ;)
    Od siebie mogłabym jeszcze dorzucić, choć w blogowaniu jestem świeża, lecz czytam wiele blogów od dawna, że przykra może być też mocna moderacja komentarzy przez autora czyli pozostawianie tylko tych, które są "zatwierdzone".
    Często przestaje komentować wpisy na takim blogu bo nigdy nie wiem czy coś więcej poza "Fajny blog, fajne kosmetyki, fajne zdjęcia" ukarze się w postaci mojego komentarza ;)
    pozdrawiam i życzę zdrówka! (obserwuję Cię na Instagramie ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że zmotywowałam Cię do zmian u siebie ;)

      Usuń
  8. Mam praktycznie takie same odczucia co Ty. Najgorsza jest ta maluteńka czcionka.

    OdpowiedzUsuń
  9. "czytaj dalej" też mnie irytuje:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepraszam, że zwrócę uwagę ale w zakładce "Autorka" na Twoim blogu zauważyłam mały błąd. Napisałaś, że "niedługo Twoje życie zmieni się o 360*". Powinno być o 180*, bo w innym przypadku oznacza, że nic się nie zmieni, że wrócisz do punktu wyjścia. A tak po za tym - świetny blog i dziękuję za polecenie herbat z biedry. Są rewelacyjne, szczególnie żurawionowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ;) dziękuję, już poprawiłam

      Usuń
  11. Ciekawie opisane co sądzisz o blogach innych :) W sumie każdy prowadzi go inaczej :) Jednak dobrze wiedzieć do innych drażni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja napisałam swoje odczucia co do blogów, ale masz racje każdy woli prowadzić bloga tak jak jemu to jest wygodne ;)

      Usuń
  12. narobiłaś mi smaka tym Rafaello na zdjęciach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak na razie mam go dosyć hihi, najadłam się przez święta ;)

      Usuń
  13. Lubię gdy blog jest przejrzysty i estetyczny, a jeśli chodzi oto czego nie lubię, to faktycznie link pod komentarzem jest zbędny. Są blogi, które odwiedzam systematycznie i takie, na które drugi raz nie wracam. Twoje miejsce w sieci bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z większością się zgadzam poza punktem o "Czytaniu dalej" :D Oczywiście jak jest niewidoczny to stanowisko jak najbardziej kompatybilne z Twoim :) Jednak sprawdzając stronę główną bloga lubię mieć podgląd kilku tematów, wybrać ten, który mnie interesuje a mając wyświetloną całą notkę muszę wertować, wertować i wertować w dół ;) Oczywiście na niektórych blogach (jak Twój) jest to przyjemne w odbiorze, bo nawet dobrze wertuje się wpisy z dobrymi zdjęciami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło ;) ja na niektórych blogach też lubię jak jest kilka tematów i można wybrać ten który nas interesuje ;)

      Usuń
  15. Ja też wolę widzieć całą notkę od razu, ale też jakoś specjalnie nie drażni mnie to "Czytaj dalej".:) Nie przepadam za to za małymi zdjęciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie drażni jak widzę duży i czytelny napis "czytaj dalej " ale jak jest malutki i musze go szukać gdzieś pomiędzy etykietami i komentarzami to dostaję szału ;)

      Usuń
  16. A ja bardzo lubię CZYTAJ DALEJ! Nie lubię, gdy na głównej stronie bloga są widoczne całe posty, bo gdy przeglądam czyjegoś bloga (szczególnie mi nieznanego) to chcę go lepiej poznać, a u niektórych posty są bardzo długie, więc trzeba się naprzewijać. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Spam jest najgorszy, wtedy mam wrażenie, że ktoś wszedł na bloga i skomentował post tylko po to by się zareklamować, a treść wcale go nie zaciekawiła. Nie mówię, że moje komentarze są zawsze wylewne, bo kiedy coś mi się podoba to zazwyczaj komentuję krótko "... jest świetne/a", ale jednak komentarz bez podlinkowania bloga od razu lepiej wygląda. :)
    Co do czytaj dalej, to zdania są podzielone i sama wolę kiedy mogę z tej opcji korzystać. Kiedyś jej nie miałam i trochę się męczyłam. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną. Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy ; *
Jeśli pozostawisz po sobie ślad, ja odwdzięczę się tym samym. Przyjmuję krytykę ona
też jest potrzebna, ale nie tracę czasu na przejmowanie się nią.
NIKT NIE JEST IDEALNY, PAMIĘTAJ O TYM !