Blog od kuchni czyli kulisy blogowania ;)

piątek, 20 stycznia 2017 32 komentarze

Blog od kuchni czyli jak blogowanie wygląda moimi oczami ;) czy jest łatwo stworzyć wpis czy też nie ? Pewnie niektórzy z was, którzy nie prowadza bloga nie mają pojęcia o tym co i jak, jak to wszystko robić, jak pisać, ile trzeba się poświęcić i namęczyć żeby stworzyć post, który będzie podobał się autorce jak i czytelnikowi, czy każdemu podpasuje temat, czy zdjęcie będzie się podobać.. Dziś zapraszam was do przeczytania jak ja wykonuję krok po kroku zdjęcia na bloga i jak powstaje post, który wy już widzicie jako ładny i przejrzysty na stronie ;) 

Każda blogerka czy bloger, która prowadzi bloga od dłuższego czasu wie ile trzeba się na ćwiczyć, żeby wszystko miało ręce i nogi. Dobór światła, akcesorii, tematu głównego wpisu, naładowany aparat, który nieraz spłata figle, dostosowanie wysokości statywu ( jeśli go używamy ) aż w końcu obróbka w programie graficznym. 

Dla niektórych wymienione powyżej rzeczy nie mają znaczenia, ważny jest tekst, ale nie dla mnie. Dla mnie ważny jest zarówno tekst jak i zdjęcie. Dlatego staram się jak tylko potrafię oto aby moje zdjęcia prezentowane na blogu były przyjazne dla odbiorcy i dla mnie. 

Od czego zaczynam ? 
Na początku gromadzę wszystkie przedmioty, kosmetyki, które chce sfotografować. Następnie dobieram tło, które chce aby gościło na zdjęciach. U mnie jest to zazwyczaj : biały bristol, ulubiony sweter, biała bluzka, koc, serwetki, kolorowe i wzorzaste kartki papieru, marmurowa okleina, stolik, parapet, podłoga lub cerata. 


Dopasowanie przedstawionej rzeczy
Jeśli mam wybraną rzecz, powiedzmy, że jest to np. planner, układam go na wybranym tle i wokół niego gromadzę pasujące do siebie rzeczy, żeby były dopełnieniem kadru. Kolejnym krokiem jest ustawienie aparatu i światła, nie za jasne, nie za ciemne. Gdy już mam ustawione te elementy, przechodzę do zrobienia zdjęć. Zwracam szczególną uwagę na to, aby zdjęcie nie było rozmazane i nieczytelne - musi być w miarę ostre. 



Pomoc statywu 
Nie pożałuje nigdy, że kupiłam ten pomocny sprzęt, o wiele lepiej wykonuje się zdjęcia przy pomocy statywu niż normalnie. Uwierzcie mi, że zdjęcia nigdy nie są rozmazane, co niestety bez pomocy tego sprzętu zdarzało mi się wiele razy. Jeśli wykonuje tzw. " autoportret " świetnie sprawuje się statyw a dodatkowo wspomagam się pilotem, dzięki któremu nie muszę podbiegać do lustrzanki i nastawiać migawki. 

Obróbka w programie graficznym - Photoscape
To kolejny ważny i końcowy element dobrego zdjęcia, które już za chwilę ma pojawić się na blogu. Ja używam do obróbki zdjęć programu Photoscape, zazwyczaj rozjaśniam w nim zdjęcie, dodatkowo jeszcze wyostrzam i ponownie rozjaśniam. Dodaję różne elementy na zdjęcia np. napisy czy białe elementy w postaci prostokątów na których piszę np. markę prezentowanej rzeczy. I na tym kończę swoją pracę. 

Po takiej długiej drodze zdjęcie jest gotowe do dodania do wpisu. Teraz nie pozostaje nic innego jak napisanie odpowiedniej notki i dodanie jej. A jeśli chodzi o notki do postów to zazwyczaj zapisuje je sobie w notatniku a następnie przepisuję je w planowanego posta ;) I tak powstaje dopracowany przeze mnie wpis na blogu. 


Mam nadzieję, że teraz będziecie wiedzieć ile każdy bloger musi włożyć pracy w stworzenie idealnego postu. To nie takie proste jak was się mogło wydawać. Blogowanie jest bardzo czasochłonne ale jeśli ktoś lubi to robić ( tak jak ja ) to nie powinno mu to przeszkadzać. Ja zachęcam każdego do pisania bloga, bo to na prawdę świetne oderwanie od codziennych spraw i tworzenie swojego małego miejsca w sieci. Ale pamiętajcie początki zawsze bywają trudne i nie należy poddawać się bez walki. 

Ja dzięki wam, dziś jestem tak bardzo związana z blogiem. Każdy komentarz, obserwacja, wiadomość, daje niesamowitą motywację do pracy i gdyby nie wasza obecność tutaj to pewnie dziś nie prowadziłabym już bloga, a tak jestem i robię to w czym czuję się dobrze i oby tak pozostało, pozdrawiam A ♥

Komentarze

  1. Ja od niedawna mam lustrzankę i zapoznaje się z jej możliwościami by zdjęcia były jak najlepsze kilka już mam za jakiś czas będą pojawiać się na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam już 2 lata ;) i też jeszcze wszystkiego nie odkryłam w niej hihi

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja musiałam wykombinować marmurowy blat no i też mam, nie koniecznie w kuchni ale mogę sobie w każdej chwili wyciągnąc i zrobić zdjęcie ;)

      Usuń
  3. Świetny post :) Bardzo przydatny dla początkujących osób :) Ja mam zawsze problem z tłem do zdjęcia :) Zawsze się zastanawiam co zrobić by zdjęcie wyglądało dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam sporo porad na temat tła i postanowiłam napisać post, w którym trochę opowiem czego ja wykorzystuję ;) może Ci się przydadzą moje pomysły

      Usuń
  4. U mnie poza wszystkimi punktami dochodzi jeszcze końcowe sprzątanie bałaganu jaki powstał przy dobieraniu tła, akcesoriów itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo masz racje, zapomniałam o tym napisać ;) ja też zawsze sprzątam i układam wszystko na swoje miejsce

      Usuń
  5. Szczera prawda, sama bloguję i wiem co to znaczy !
    Bardzo fajnie, że stworzyłaś taki wpis :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak przypadł do gustu ;)

      Usuń
  6. Masz rację, kupę czasu zjada blogowanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post. Dokładnie, stworzenie postu nie zajmuje 5 minut, jakby się to niektóry wydawało. Ja na pewno muszę bardziej popracować nad zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy wpis, lubię poznawać tajniki dobrych zdjęć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, więc postanowiłam napisać post o tym co już zauważyłam i czego się nauczyłam przez blogowanie ;)

      Usuń
  9. dokładnie, czasem to zajmuje ogrom czasu. :) a zdjęcia piękne, Twój blog wygląda imponująco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post;)
    Pozdrawia i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. tak nasza praca jest czasochłonna i wymaga wiele pracy ale ile daje przy tym radości :) pzdr
    www.adriana-style.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, radość z każdego dodanego wpisu i komentarzy to najlepsze co może być w pracy blogera ;)

      Usuń
  12. blogowanie to pożeracz czasu,ale za to jaka satysfakcja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I to jest właśnie świetna sprawa, że za tłu może posłużyć wiele rzeczy, też przechodziłam przez brystol, bluzki, ale ostatnio postawiłam na kawałek tapety :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o tapecie jeszcze nie słyszałam ;)

      Usuń
  14. Moje kulisy wyglądają bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba każdego blogera tak wyglądają ;)

      Usuń
    2. U mnie też jest podobnie :)

      https://roseaud.blogspot.com/

      Usuń
  15. Poruszyłaś tzw. temat rzeka :D Przechodzę ten 'stan' co weekend i momentami jestem już tak zmęczona, że najchętniej rzuciłabym to w cholerę. Ileż to się trzeba nagimnastykować, naukładać, stworzyć przy tym centrum chaosu, żeby wszystko było ładne, schludne i ludzie chcieli to oglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie ujęte :) Ja raz na jakiś czas siadam z notatnikiem i spisuję pomysły na wpisy, żeby nic mi nie umknęło. Dużo czasu spędzam na tworzeniu tekstów, szczególnie gdy piszę dla innych (tworzę teksty na bloga sklepu meblowego).

    OdpowiedzUsuń
  17. Kulisy powstawania postów wiążą za sobą ogromną pracę jaką trzeba poświęcić na stworzeniu czegoś ciekawego. U mnie wygląda wszystko podobnie. Jestem na etapie cudowania z tłami :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  18. tez obrabiam w photoscape świetny program :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną. Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy ; *
Jeśli pozostawisz po sobie ślad, ja odwdzięczę się tym samym. Przyjmuję krytykę ona
też jest potrzebna, ale nie tracę czasu na przejmowanie się nią.
NIKT NIE JEST IDEALNY, PAMIĘTAJ O TYM !