Pielęgnacja storczyków, preparatem Biopon

poniedziałek, 27 lutego 2017 8 komentarzy

Odkąd tylko pojawiła się oferta w jednym z większych sklepów i zobaczyłam te piękne roślinki od razu powiedziałam sobie, że muszę popędzić do sklepu i kupić oto ten okaz jakim jest storczyk.. Ponad rok temu dostaliśmy z narzeczonym naszego pierwszego storczyka od znajomych, jednak trochę go zaniedbaliśmy, nie stosowaliśmy żadnych odzywek i preparatów no i pech chciał, że kwiat zgubił liście i usechł. Dlatego, gdy kupiłam tego storczyka od razu poszłam na dział z odżywkami dla kwiatków. 




Wybraliśmy razem z narzeczonym preparat Biopon do wszystkich odmian storczyków. Storczyki nie mają wyraźnego okresu spoczynku. Odpowiednie zasilanie w składniki odżywcze pozwala im kwitnąć wielokrotnie w ciągu roku. Optymalna zawartość potasu w nawozie jest idealnym elementem pielęgnacyjnym storczyków. 

Stosowanie :
Rozpuścić pół nakrętki nawozu w 1l. wody.




W okresie od wiosny do jesieni nawozić co 7 dni, w miesiącach zimowych wystarczy nawozić rośliny raz w miesiącu. Nie należy przekraczać zalecanych dawek nawozu, ponieważ mogłoby to spowodować uszkodzenie lub zniszczenie roślin. 
 




Lubicie mieć kwiaty w domu ? Macie jakieś swoje ulubione odmiany, ja oprócz storczyków, lubię tulipany i róże, zawsze gdy dostanę od ukochanego albo po prostu kupię je sama to w mieszkaniu robi się tak świeżo i wiosennie ;) za pewne macie tak samo jak ja. Czekam na wasze komentarze i koniecznie podzielcie się swoimi opiniami jak wy dbacie o swoje roślinki domowe ;) Pozdrawiam ♥

Komentarze

  1. Ja głównie stawiam na sukulenty, ale mam też w domu storczyka. Muszę koniecznie kupić nawóz, mam nadzieję, że dzięki dodatkowej dawce potasu zakwitnie mi po raz drugi.

    OdpowiedzUsuń
  2. wypróbuje na swoich:)
    pozdrawiam cieplutko :)
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam storczyki, jednak nie używam takich preparatów do moich a kwitną pięknie. Ja stosuje na przemiennie co dwa tygodnie podlewanie ciepłą wodą z cukrem, lub ciepła woda z cytryną. Storczyki pięknie kwitną od 2 lat a tak niewiele im trzeba. Co miesiąc przy podlewaniu przelewam je wodą by nie były lepie od cukru.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam storczyki :) W mieszkaniu mam trzy kwiatki doniczkowe, ale uwielbiam takie świeże w wazonie. :) Tulipany, róże, goździki - obojętne, wszystkie wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w domu to partner dba o kwiatki, ja zapominam aż wstyd :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię storczyki, więc taki preparat na pewno by się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w domu to mężczyzna jest od dbania o kswiatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nawet z nawozami nie potrafię utrzymać ich przy życiu haha :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną. Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy ; *
Jeśli pozostawisz po sobie ślad, ja odwdzięczę się tym samym. Przyjmuję krytykę ona
też jest potrzebna, ale nie tracę czasu na przejmowanie się nią.
NIKT NIE JEST IDEALNY, PAMIĘTAJ O TYM !

Follow Us